سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگی هنری ناحیه دو خرم آباد
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

در تاریخ 94/12/22 در ادامه مسابقات فرهنگی هنری مسابقه کتابخوانی  مرحله شهرستان در دبیرستان هیات امنایی شکوه برگزار گردید که معاونت محترم پرورشی اداره ناحیه دو جناب آقای موسوی و کارشناس مسول قران و عترت جناب آقای رضایی از روند برگزاری مسابقه بازدید به عمل آوردند.جناب آقای موسوی ضمن تشکر از برگزاری منظم مسابقه از عوامل دبیرستان هیات امنایی شکوه که در انجام این مسابقه همکاری نمودند تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 

 

 

 

 


[ شنبه 94/12/22 ] [ 3:53 عصر ] [ فرهنگی هنری ]
ادامه مسابقات فرهنگی و هنری

دانش آموزان پسر مدارس ناحیه دو در رشته های شاهنامه خوانی ، نقاله خوانی و هوره خوانی به رقابت پرداختند .

به گزارش روابط عمومی در ادامه ی برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول  صبح امروز مسابقات در رشته های : شاهنامه خوانی ، نقاله خوانی و هوره خوانی در محل کانون هنر برگزار شد . مجتبی بهمنیان در راس هیاتی از کارشناسان اداری از روند برگزاری مسابقات بازدید کرد .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو پس از مشاهده ی چند نمونه از شاهنامه خوانی و نقالی دانش آموزان در خصوص فرهنگ پهلوانی اظهار داشت :

در فرهنگ پهلوانی و پهلوانان ایران زمین حتی در صحنه ی جنگ علاوه بر عزم راسخ در نبرد ، تواضع و فروتنی در اوج و کمال خود به چشم می خورد .و دومین ویژگی فرهنگ پهلوانی مشورت با بزرگان تحت شرایط موجوداست.  سومین نکته حفظ ادب و اخلاق در میدان نبرد و حتی با دشمن است و چهارمین ویژگی پهلوانان حس نوع دوستی و صلح طلبی است که این موضوع در صحنه های رویا رویی با دشمن به کرات دیده شده است .




[ یکشنبه 94/12/16 ] [ 2:0 عصر ] [ فرهنگی هنری ]
بمناسبت هفته تربیت اسلامی

از فعالین امور تربیتی توسط نماینده ولی فقیه و مدیر کل آموزش و پرورش تجلیل شد .


نماینده ولی فقیه در استان لرستان در جمع مربیان پرورشی باتبریک هفته تربیت اسلامی گفت : کار مربیان تربیتی بسیار مهم وحساس است . آیت الله سید احمد میرعمادی مربی را تجلی اسم اعظم رب خواندو افزود : مربیان پرورشی ضمن داشتن شایستگی های علمی و اخلاقی باید با انتخاب موضوعات و مطالب محکم، پایدار و اساسی در دل‌های دانش آموزان اثر بگذارند.

به گزارش روابط عمومی ناحیه دو حضرت حجت الاسلام میرعمادی در جمع فرهنگیان شهرستان خرم آباد و در برنامه بزرگداشت هفته امور تربیتی باتبریک هفته تربیت اسلامیاظهار داشت :


کار مربیان تربیتی بسیار مهم وحساس است . آیت الله سید احمد میرعمادی مربی را تجلی اسم اعظم رب خواندو افزود : مربیان پرورشی ضمن داشتن شایستگی های علمی و اخلاقی باید با انتخاب موضوعات و مطالب محکم، پایدار و اساسی در دل‌های دانش آموزان اثر بگذارند.

 

وی خاطر نشان کرد: خداوند وقتی انسان را آفرید در رابطه با انسان دو نقش ایجاد کرده یکی نقش وجودی انسان و نقش دوم نقش ربوبیت است. آیت الله میرعمادی ادامه داد :  مربیان  نیز تجلی همین اسم رب هستند چراکه مربیان کار پرورشی و تربیتی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه انسان‌های پاک می‌توانند بر دل‌ها تاثیر بگذارند عنوان کرد: مربی باید شایستگی‌های علمی و عملی را داشته باشند . آیت الله میرعمادی تصریح کرد: یک مربی تاثیرگذارو خوب بایددانایی لازم را داشته باشد . وی  ادامه داد : دانایی ، ریشه در صفت علیم، خبیر و بصیر دارد که از  صفات الهی دارد.وی خاطر نشان کرد: یک مربی باید علیم باشد و به  روش‌ها و شیوه‌ها آگاه باشد و نیز خبیر باشد یعنی دانش‌آموزان را بشناسد و بصیر باشد تا آفت‌ها و آسیب‌ها را بشناسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه مهربانی از دیگر صفات مربی است گفت: این صفت ریشه در صفت الهی رحیم، رحمان و رئوف دارد یک مربی باید نسبت به همه دانش‎آموزان مهربان باشد.

وی با اشاره به اینکه عشق و علاقه و داشتن انگیزه، صبر و بردباری از دیگر صفات مربیان است، افزود: مربی باید خطاپوش و عذرپذیر باشد و سعی کند نواقص و کمبودها را به رخ نکشد و به دنبال مچ گیری نباشد.

میرعمادی با بیان اینکه الگو گیری از پیامبران(ص) در تعلیم و تربیت باید استفاده شود گفت: مربیان باید غم‌خوار، هم‌دل و علاقه‌مند به هدایت و تربیت باشند و تربیت باید بر اساس خدامحوری باشد.

وی افزود: گفتار و رفتار مربی باید یکی باشد و خود به گفته خود عمل کرده باشد.



[ پنج شنبه 94/12/13 ] [ 12:0 صبح ] [ فرهنگی هنری ]
برگزاری برنامه ترویج عفاف و حجاب

 

به همت معاون پرورشی و فرهنگی ناحیه دو برنامه ارائه راهکارهای ترویج عفاف و حجاب در سطح آموزشگاه های متوسطه اول و دوم ناحیه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی به منظور ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم فراخوان ارائه راهکار علمی و عملی  در بین فرهنگیان برگزار گردید و پس از بررسی موارد ارسال شده ، از رتبه های برتر تقدیر بعمل آمد .

نفر اول خانم زهرا میر            آموزشگاه شهید مجید بهاروند

نفر دوم خانم زهرا محمدی         هنرستان حجاب

نفر سوم خانم ماریا میرزایی       دبستان لاله 2



[ پنج شنبه 94/12/13 ] [ 12:0 صبح ] [ فرهنگی هنری ]
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم بزرگداشت هفته تربیت اسلامی :
توسعه فرایند پرورشی در آموزش و پرورش با تقویت فرهنگ تربیتی و تربیت فرهنگی متصور است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم دیدار مربیان تربیتی با نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت : از آن جایی که سندتحول بنیادین آموزش و پرورش سندی با رویکرد تربیتی است اعتقاد داریم که باید دانش آموزان را خود باور و خداباورتربیت ، دانشی و بینشی تقویت و پویا و گویا هدایت کرد . دکتر گودرز کریمی فر تاکید کرد : با نگاه فرایندی به تربیت باید واژه های گفتاری را به اقدامات اجرایی تبدیل کرد و عمل گرایی را جایگزین شعار درمانی کرد

وی در ادامه  خاطر نشان کرد : اعزام 25هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور نشان از اعتقاد راسخ و راستین آموزش و پرورش به مبانی اعتقادی و معنوی دارد . کریمی فر حضور  800روحانی در مدارس را نشانه رویکرد تربیتی دستگاه تعلیم و تربیت  دانست .وی توجه به بهسازی و زیبا سازی نمازخانه را عامل مهمی در ارتقای شاخص های تربیتی برشمرد و افزود : در تایید پرهیز از شعار درمانی در آموزش و پرورش می توانیم به کسب رتبه های برتر دانش آموزان در مسابقات قرآنی و حضور گسترده آنها در رقابت های قرآنی اشاره کنیم .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه رسالت  مربیان تربیتی  را بسیار سنگین برشمرد و گفت : مربیان برای توفیق در رسالت تربیتی باید هدف ،تعصب و احساس رسالت داشته باشند و از انگیزه های معنوی برخوردار باشند . کریمی فر تصریح کرد : اگر مربیان تربیتی نسبت به کارو حرفه ها خود تعصب و احساس مسئولیت داشته باشند  می توانند در خلق حماسه تربیتی یا تربیت حماسی تاثیر گذار  باشند .  وی بر این نکته تاکید کرد که باید با نگاه تعادلی ، رویکرد تعاملی و ادبیات تفاهمی تلاش کرد تا به آموزش و پرورش  متکامل دست یافت . کریمی فر دستیابی به اهداف کلان تعلیم و تربیت را با عزمی ملی و همگانی امکان پذیر خواندو گفت : ارتباطات ؛ اعتمادات و اطلاعات می تواند ما را به آموزش و پرورش پیشرو و کارآمد رهنمون سازد .

وی نقش محیط ، منزل و مدرسه را در تحقق این اهداف مهم و اساسی برشمرد و گفت : با تعامل و هم افزایی این 3عامل می توان به آموزش و پرورشی چابک و چالاک دست یافت . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اعتمادسازی در امری لازم و ضروری برشمرد و افزود : اطلاع رسانی  سیاست های آموزش و پرورش هم می تواندما را سریع تر و بهتر به اهداف برساند . کریمی فر در خاتمه از ارشادات و حمایت های بی دریغ نماینده ولی فقیه در استان لرستان تقدیر کرد و گفت : سهم عمده ای از توفقیات آموزش و پرورش مرهون نگاه جامع و حمایت های ائمه جمعه و جماعات به خصوص نماینده ولی فقیه در استان لرستان است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از در این مراسم گزارشی از عملکرد و فعالیت های حوزه کاری خود ارائه داد و گفت : بیش از 170هزار دانش آموز در سال گذشته در مسابقات قرآنی شرکت کردند که این نشان از استقبال شایان توجه آنان به این مسابقات نسبت به سنوات گذشته دارد . محسن یوسفوند افزود : بیش از 1400نمازخانه مستقل فعال در سطح استان وجود دارد و در دو سال اخیر نیز 80هزار متر مربع تجهیز و بهسازی شده  است . در ادامه از فرهنگیان و دانش آموزان منتخب در مسابقات قرآن ،عترت و نماز تجلیل شد



[ پنج شنبه 94/12/13 ] [ 12:0 صبح ] [ فرهنگی هنری ]
ادامه برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری
رقابت دانش آموزان دوره ابتدایی در رشته های سرود و نمایش عروسکی


به گزارش روابط عمومی طی دو روز و در دو مکان مجزا رقابت دانش آموزان دوره ابتدایی در رشته های سرود و نمایش عروسکی در سالن اجتماعات و کانون هنر انجام پذیرفت :

 

گزارش به روایت تصویر :

 

 



[ سه شنبه 94/12/11 ] [ 2:0 عصر ] [ فرهنگی هنری ]
مراسم تجلیل از سفیران امورتربیتی

 

به مناسبت گرامیداشت سالروز هفته امورتربیتی رو دوشنبه مورخ 10/12/94 مراسمی به عنوان تجلیل از سفیران امورتربیتی در اردوگاه فرهنگی تربیتی آیت الله کمالوند با حضور معاونین ومربیان محترم پرورشی ،تربیت بدنی،بهداشت،مشاوره،سازمان دانش آموزی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دراین مراسم یوسفوند معاونت محترم پرورشی لرستان ، کارشناسان حوزه پرورشی استان و بهمنیان مدیرمحترم اداره آموزش وپرورش ناحیه 2 حضورداشتند.

 


این مراسم با تلاوت آیاتی چندازکلام اله مجیدشروع شد. معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان لرستان در سخنانی ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی و گرامیداشت ایام فاطمیه از زحمات بی دریغ نیروهای حوزه پرورشی تقدیر و تشکر کرد . سپس موسوی معاون محترم پرورشی ناحیه دو یاد وخاطره دوشهید بزرگوار رجایی وباهنر را گرامی داشت.

 

دراین مراسم با هماهنگی های واحد های مختلف ،برنامه های متنوعی ازجمله :مسابقات بومی محلی ،شطرنج و طناب کشی دربین شرکت کنندگان برگزارشد .

گفتنی است پس از نماز جماعت از فعالین وپیش کسوتان بازنشسته پرورشی ونفرات برتر مسابقات گروهی و انفرادی در اردوگاه با اهدا جوایز ولوح تقدیر تجلیل شد همچنین ازکلیه ی معاونین ومربیان تقدیر به عمل آمد.



[ سه شنبه 94/12/11 ] [ 12:0 صبح ] [ فرهنگی هنری ]

مراسم نمادین هدیه های آسمانی

 

مراسم نمادین هدیه های آسمانی آموزش و پرورش ناحیه دو در دبیرستان دخترنه هوشمند فرهنگیان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی  آموزش و پرورش ناحیه دو صبح امروزمدارس مقطع متوسطه اول و دوم مجری برنامه معنوی هدیه های آسمانی و مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان در اهدای نذورات خود به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بودند .


در همین راستا برنامه ای نمادین با حضور حقی پور رئیس سازمان عتبات عالیا ت ، خانم گله دار مشاور مدیر کل در امور بانوان ، قربانی رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی استان ،بهمنیان مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو و جمعی از کارشناسان اداری در دبیرستان دخترانه هوشمند فرهنگیان برگزار شد .

بهمنیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو در این مراسم معنوی با اشاره به سخنی از مقام عظمای ولایت در خصوص تشکر معظم له از خادمین بازسازی  عتبات عالیات ازمسئو لین این نهاد ارزشمند تجلیل کرد .

وی با اشاره به موضوع جلسه این برنامه را حرکتی ارزشمند در جهت پرورش روحیه انفاق و ...... دانست و شرکت در این برنامه معنوی را افتخار و برگ زرینی در زندگی افراد دانست .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو این مراسم را فرصتی مغتنم در راستای خواسته های دانش آموزان درمشارکت و امر بازسازی عتبات عالیات خواند و اظهار داشت :اجر و ثواب بکارگیری مال در راه ائمه معصومین آنچنان است که طبق روایت اگر کسی یک درهم که خیلی هم ناچیز است از مال خود را در این راه هزینه کند ، خداوند تبارک و تعالی به اندازه کوه احد در بهشت به او پاداش عطا خواهد کرد .

 مراسم با مداحی  مداح اهل بیت مزین شد و در ادامه با زیارت پرچم مقدس حرم حضرت ابالفضل العباس (ع) و ابا عبدا.. الحسین (ع) توسط حاظرین  ادامه یافت و این برنامه معنوی با  اهدای نذورات خاتمه یافت .



[ سه شنبه 94/12/11 ] [ 12:0 صبح ] [ فرهنگی هنری ]

زمان بندی مسابقات  :هنرهای نمایشی ، هنرهای آوایی ، شاهنامه خوانی و نقالی  متوسطه اول و دوم وکتابخوانی

عنوان رشته

پایه تحصیلی

تاریخ برگزاری

روز برگزاری

ساعت

جنسیت

مکان برگزاری

شاهنامه خوانی

و نقالی

متوسطه اول ودوم

16/12/94

یکشنبه

8لغایت 10

دختر

کانون هنر

شاهنامه خوانی

و نقالی و هوره

متوسطه اول ودوم

16/12/94

یکشنبه

10 لغایت 12

پسر

کانون هنر

نمایش صحنه ای

وعروسکی

ونمایش نامه خوانی

متوسطه اول

18/12/94

سه شنبه

8صبح

دختر

سالن اجتماعات ناحیه 2

نمایش صحنه ای

وعروسکی

ونمایش نامه خوانی

متوسطه اول

و  ذوم

18/12/94

سه شنبه

8صبح

پسر

کانون هنر

نمایش صحنه ای  وعروسکی

متوسطه دوم

19/12/94

چهارشنبه

8صبح

دختر

کانون هنر

نمایش نامه خوانی

متوسطه دوم

19/12/94

چهارشنبه

13عصر

دختر

کانون هنر

کتابخوانی

دوره دوم ابتدایی

متوسطه  اول ودوم

22/12/94

شنبه

9 صبح

پسر

کانون هنر

کتابخوانی

دوره دوم ابتدایی

متوسطه  اول ودوم

22/12/94

شنبه

9 صبح

دختر

دبیرستان متوسطه اول شکوه

(گلدشت شرقی   خ ایران زمین روبروی پارک

چهار باغ )

سرود

متوسطه اول ودوم

24/12/94

دوشنبه

8صبح

پسر

کانون هنر

تک خوانی و تک نوازی

متوسطه اول ودوم

25/12/94

سه شنبه

8صبح

پسر

کانون  هنر

سرود

متوسطه دوم

24/12/94

دوشنبه

8صبح

دختر

سالن اجتماعات ناحیه 2

سرود

متوسطه اول

25/12/94

سه شنبه

8صبح

دختر

سالن اجتماعات ناحیه 2

تک نوازی

متوسطه  اول

24/12/94

دوشنبه

13عصر

دختر

سالن اجتماعات ناحیه 2

تک نوازی

متوسطه دوم

25/12/94

سه شنبه

13عصر

دختر

سالن اجتماعات ناحیه 2

نکات قابل توجه مدیران محترم مدارس :

1-    همراهی مدیر / معاونین / مربی پرورشی آموزشگاه با دانش آموزان تا پایان زمان مسابقات الزامی است

2-   اعزام دانش آموزان به محل برگزاری مسابقه در قالب اردو  و ضوابط مر بوطه راس ساعت مقرر

3-  همراه داشتن  3 نسخه  از متن سرود( متوسطه اول و دوم )

4-  همراه داشتن  3 نسخه  از متن نمایش( متوسطه اول و دوم ) وهمراه داشتن بروشور و پوستر نمایش

5-    نمایش صحنه ای وعروسکی و نمایش نامه خوانی دختران متوسطه اول بعلت آزمون پیشرفت تحصیلی وهماهنگ استانی   به 94/12/18 تغییر یافت

6-  نمایش متوسطه دوم پسران بعلت  تعداد کم گروهها  به زمان94/12/18 و  به محل کانون هنر، همچنین نمایش متوسطه اول پسر  ودختر بعلت همزمانی با آزمون المپیاد ریاضی وهماهنگ استانی   به زمان 94/12/18 تغییر یافت 

7-  نمایش متوسطه دوم دختران به درخواست همکاران به زمان 94/12/19 وبه محل کانون هنر تغییر یافت

8-  مسابقه کتابخوانی به زمان 94/12/22 تغییر یافت

برای دانلود فایل مسابفات اینجا کلیک کنید




[ شنبه 94/12/8 ] [ 9:59 صبح ] [ فرهنگی هنری ]


[ جمعه 94/12/7 ] [ 12:0 صبح ] [ فرهنگی هنری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ