سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگی هنری ناحیه دو خرم آباد
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
بمناسبت هفته تربیت اسلامی

از فعالین امور تربیتی توسط نماینده ولی فقیه و مدیر کل آموزش و پرورش تجلیل شد .


نماینده ولی فقیه در استان لرستان در جمع مربیان پرورشی باتبریک هفته تربیت اسلامی گفت : کار مربیان تربیتی بسیار مهم وحساس است . آیت الله سید احمد میرعمادی مربی را تجلی اسم اعظم رب خواندو افزود : مربیان پرورشی ضمن داشتن شایستگی های علمی و اخلاقی باید با انتخاب موضوعات و مطالب محکم، پایدار و اساسی در دل‌های دانش آموزان اثر بگذارند.

به گزارش روابط عمومی ناحیه دو حضرت حجت الاسلام میرعمادی در جمع فرهنگیان شهرستان خرم آباد و در برنامه بزرگداشت هفته امور تربیتی باتبریک هفته تربیت اسلامیاظهار داشت :


کار مربیان تربیتی بسیار مهم وحساس است . آیت الله سید احمد میرعمادی مربی را تجلی اسم اعظم رب خواندو افزود : مربیان پرورشی ضمن داشتن شایستگی های علمی و اخلاقی باید با انتخاب موضوعات و مطالب محکم، پایدار و اساسی در دل‌های دانش آموزان اثر بگذارند.

 

وی خاطر نشان کرد: خداوند وقتی انسان را آفرید در رابطه با انسان دو نقش ایجاد کرده یکی نقش وجودی انسان و نقش دوم نقش ربوبیت است. آیت الله میرعمادی ادامه داد :  مربیان  نیز تجلی همین اسم رب هستند چراکه مربیان کار پرورشی و تربیتی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه انسان‌های پاک می‌توانند بر دل‌ها تاثیر بگذارند عنوان کرد: مربی باید شایستگی‌های علمی و عملی را داشته باشند . آیت الله میرعمادی تصریح کرد: یک مربی تاثیرگذارو خوب بایددانایی لازم را داشته باشد . وی  ادامه داد : دانایی ، ریشه در صفت علیم، خبیر و بصیر دارد که از  صفات الهی دارد.وی خاطر نشان کرد: یک مربی باید علیم باشد و به  روش‌ها و شیوه‌ها آگاه باشد و نیز خبیر باشد یعنی دانش‌آموزان را بشناسد و بصیر باشد تا آفت‌ها و آسیب‌ها را بشناسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه مهربانی از دیگر صفات مربی است گفت: این صفت ریشه در صفت الهی رحیم، رحمان و رئوف دارد یک مربی باید نسبت به همه دانش‎آموزان مهربان باشد.

وی با اشاره به اینکه عشق و علاقه و داشتن انگیزه، صبر و بردباری از دیگر صفات مربیان است، افزود: مربی باید خطاپوش و عذرپذیر باشد و سعی کند نواقص و کمبودها را به رخ نکشد و به دنبال مچ گیری نباشد.

میرعمادی با بیان اینکه الگو گیری از پیامبران(ص) در تعلیم و تربیت باید استفاده شود گفت: مربیان باید غم‌خوار، هم‌دل و علاقه‌مند به هدایت و تربیت باشند و تربیت باید بر اساس خدامحوری باشد.

وی افزود: گفتار و رفتار مربی باید یکی باشد و خود به گفته خود عمل کرده باشد.



[ پنج شنبه 94/12/13 ] [ 12:0 صبح ] [ فرهنگی هنری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ