سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگی هنری ناحیه دو خرم آباد
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم بزرگداشت هفته تربیت اسلامی :
توسعه فرایند پرورشی در آموزش و پرورش با تقویت فرهنگ تربیتی و تربیت فرهنگی متصور است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم دیدار مربیان تربیتی با نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت : از آن جایی که سندتحول بنیادین آموزش و پرورش سندی با رویکرد تربیتی است اعتقاد داریم که باید دانش آموزان را خود باور و خداباورتربیت ، دانشی و بینشی تقویت و پویا و گویا هدایت کرد . دکتر گودرز کریمی فر تاکید کرد : با نگاه فرایندی به تربیت باید واژه های گفتاری را به اقدامات اجرایی تبدیل کرد و عمل گرایی را جایگزین شعار درمانی کرد

وی در ادامه  خاطر نشان کرد : اعزام 25هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور نشان از اعتقاد راسخ و راستین آموزش و پرورش به مبانی اعتقادی و معنوی دارد . کریمی فر حضور  800روحانی در مدارس را نشانه رویکرد تربیتی دستگاه تعلیم و تربیت  دانست .وی توجه به بهسازی و زیبا سازی نمازخانه را عامل مهمی در ارتقای شاخص های تربیتی برشمرد و افزود : در تایید پرهیز از شعار درمانی در آموزش و پرورش می توانیم به کسب رتبه های برتر دانش آموزان در مسابقات قرآنی و حضور گسترده آنها در رقابت های قرآنی اشاره کنیم .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه رسالت  مربیان تربیتی  را بسیار سنگین برشمرد و گفت : مربیان برای توفیق در رسالت تربیتی باید هدف ،تعصب و احساس رسالت داشته باشند و از انگیزه های معنوی برخوردار باشند . کریمی فر تصریح کرد : اگر مربیان تربیتی نسبت به کارو حرفه ها خود تعصب و احساس مسئولیت داشته باشند  می توانند در خلق حماسه تربیتی یا تربیت حماسی تاثیر گذار  باشند .  وی بر این نکته تاکید کرد که باید با نگاه تعادلی ، رویکرد تعاملی و ادبیات تفاهمی تلاش کرد تا به آموزش و پرورش  متکامل دست یافت . کریمی فر دستیابی به اهداف کلان تعلیم و تربیت را با عزمی ملی و همگانی امکان پذیر خواندو گفت : ارتباطات ؛ اعتمادات و اطلاعات می تواند ما را به آموزش و پرورش پیشرو و کارآمد رهنمون سازد .

وی نقش محیط ، منزل و مدرسه را در تحقق این اهداف مهم و اساسی برشمرد و گفت : با تعامل و هم افزایی این 3عامل می توان به آموزش و پرورشی چابک و چالاک دست یافت . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اعتمادسازی در امری لازم و ضروری برشمرد و افزود : اطلاع رسانی  سیاست های آموزش و پرورش هم می تواندما را سریع تر و بهتر به اهداف برساند . کریمی فر در خاتمه از ارشادات و حمایت های بی دریغ نماینده ولی فقیه در استان لرستان تقدیر کرد و گفت : سهم عمده ای از توفقیات آموزش و پرورش مرهون نگاه جامع و حمایت های ائمه جمعه و جماعات به خصوص نماینده ولی فقیه در استان لرستان است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از در این مراسم گزارشی از عملکرد و فعالیت های حوزه کاری خود ارائه داد و گفت : بیش از 170هزار دانش آموز در سال گذشته در مسابقات قرآنی شرکت کردند که این نشان از استقبال شایان توجه آنان به این مسابقات نسبت به سنوات گذشته دارد . محسن یوسفوند افزود : بیش از 1400نمازخانه مستقل فعال در سطح استان وجود دارد و در دو سال اخیر نیز 80هزار متر مربع تجهیز و بهسازی شده  است . در ادامه از فرهنگیان و دانش آموزان منتخب در مسابقات قرآن ،عترت و نماز تجلیل شد



[ پنج شنبه 94/12/13 ] [ 12:0 صبح ] [ فرهنگی هنری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ